- 著者
- Richard G. McDaniel
- タイトル
- Improving Communication In Programming-by-Demonstration
- 書籍
- CHI'96 Conference Companion
- ページ
- 55-56
- 日時
- April 1996
- 出版
- ACM Press
- 概要
- The range of PBD systems can be significantly expanded by improving the user's
expressiveness when communicating with the system. The techniques in my research include a
new form of demonstrational interaction called nudges. Complementing nudges is a special
form of selection which is used to give the system hints by identifying significant objects. A new
deck-of-playing-cards metaphor is also introduced for specifying useful effects such as
randomness and sequencing. The final techniques use objects for annotating examples such as
behavior icons for manipulating and editing behaviors, and temporal ghosts to allow explicit
references to past states. By fostering better communication between the author and the
system, these techniques should allow the user with minimal programming expertise to create
highly interactive software.
- コメント
- ゲームを簡単にPBEで作れるようにするためのGamutというツールの枠組。
システムと操作者の間のコミュニケーションを密にするための各種の工夫が
組み込まれている。
- ユーザは、システムが推論を行ないやすいように、
オブジェクトをつついて積極的に意味的なヒントを与える。
(e.g. 何か推論しろ、何を手がかりにしろ、そういう動作をするな、etc.)
- 「積み上げたカード」(ランダムにシャフルされる)を使って
動作を指示できる
- 実行時には見えなくなるガイド線/枠を使って動作を指示できる
- オブジェクトの動作パタンをアイコン化して切り貼りできる
- オブジェクトの以前の状態も影のように見えており、
以前の状態も次の行動の決定に使用できる
(e.g. Marquise)
- 参考文献
- Marquise: Creating Complete User Interfaces
by Demonstration
Instructible Agents
Adding Rule-Based Reasoning to a Demonstrational
Interface Builder - カテゴリ
- PBE,
CHI96,
UI
Copyright: (c) Copyright 1996 Association for Computing Machinery
Category: +PBE
CHI96 UI
Comment: ゲームを簡単にPBEで作れるようにするためのGamutというツールの枠組。
システムと操作者の間のコミュニケーションを密にするための各種の工夫が
組み込まれている。
<ul>
<li> ユーザは、システムが推論を行ないやすいように、
オブジェクトをつついて積極的に意味的なヒントを与える。
(e.g. 何か推論しろ、何を手がかりにしろ、そういう動作をするな、etc.)
<li> 「積み上げたカード」(ランダムにシャフルされる)を使って
動作を指示できる
<li> 実行時には見えなくなるガイド線/枠を使って動作を指示できる
<li> オブジェクトの動作パタンをアイコン化して切り貼りできる
<li> オブジェクトの以前の状態も影のように見えており、
以前の状態も次の行動の決定に使用できる
(e.g. <a href="#Myers_Marquise">Marquise</a>)
</ul>
Abstract: The range of PBD systems can be significantly expanded by improving the user's
expressiveness when communicating with the system. The techniques in my research include a
new form of demonstrational interaction called nudges. Complementing nudges is a special
form of selection which is used to give the system hints by identifying significant objects. A new
deck-of-playing-cards metaphor is also introduced for specifying useful effects such as
randomness and sequencing. The final techniques use objects for annotating examples such as
behavior icons for manipulating and editing behaviors, and temporal ghosts to allow explicit
references to past states. By fostering better communication between the author and the
system, these techniques should allow the user with minimal programming expertise to create
highly interactive software.
Bibtype: InProceedings
Booktitle: CHI'96 Conference Companion
Month: apr
URL: http://www.cs.cmu.edu/afs/cs/user/richm/public/www/doct96.html
Pages: 55-56
Author: Richard G. McDaniel
Title: Improving Communication In Programming-by-Demonstration
Year: 1996
Date: 2003/08/01 04:59:50
References: Myers:Marquise
Maulsby:PhDthesis
Fisher:DEMO2
Super: CHI96Companion
Publisher: ACM Press